پرسشنامه مزايا و معايب ساختار هولدينگ

هدف: ارزیابی مزايا و معايب ساختار هولدينگ از دید مدیران و خبرگان

تعداد سوال: 10

تعداد بعد: 2

شیوه نمره گذاری: دارد

منبع: دارد

نوع فایل: word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 3400 تومان

خرید فایل

هدف: بررسی عوامل موثر بر همکاری دانشگاه و صنعت (عوامل مالی، عوامل فرهنگی و اجتماعی، عوامل آموزشی، عوامل مدیریتی، عوامل ساختاری)

پرسشنامه مزايا و معايب ساختار هولدينگ

توجه: با توجه به اینکه اغلب محصولات این سایت حاصل تلاش های بدون وقفه تیم ترم آخر می باشد، هر گونه کپی برداری از مطالب سایت به صورت جدی پیگرد قانونی خواهد داشت.

       پرسشنامه مزايا و معايب ساختار هولدينگ

تعریف هولدینگ

مفهوم هولدينگ با شناخت ماهيت و اهداف آن ميسر خواهد بود. شركت ها با اهداف متفاوت سرمايه گذاري مي كنند. موضوع ايجاد يا توسعه هولدينگ، زماني مطرح مي شود كه هدف سازمان، اداره بيش از يك شركت است. سازمان با هدف ايجاد تنوع در فعاليت و افزايش تعداد شركت ها، با پيوند بين كسب و كارهاي شركت هاي تابعه، حلقه هاي مفقوده اين شركت ها را رفع و زنجيره ارزش را تكميل مي كند . هولدينگ، بخشي از گروه است كه به طور مستقيم، در كسب و كار دخالت ندارد و به معناي عام، فاقد مشتري مستقيم است. شركت هولدينگ، وظيفه مديريت شركت هاي گروه را بر عهده دارد، توليدكننده محصول نيست و يك مركز هزينه محسوب مي شود. در فرهنگ بريتانيكا، هولدينگ شركتي تعريف شده است كه در يك يا چند شركت، سهام (با حق رأي) دارد و مي تواند بر آنها كنترل داشته باشد. شركت هولدينگ، مالك بيشتر سهام شركت هاي تابعه است، ولي گاهي با داشتن سهام كمتر نيز حق رأي و كنترل شركت تابعه، امكان پذير است. در تعريف ديگري، هولدينگ شركتي است كه پرتفوليويي از واحدهاي مستقل را شامل مي شود كه از مزاياي سربار اندك اداره مركزي، سهولت جبران زيان واحدها ، كاهش مخاطره و عدم تمركز برخوردار است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *