پرسشنامه گرایش به یادگیری (استاندارد)

هدف: ارزیابی میزان گرایش به یادگیری از ابعاد مختلف (بعد ذهنی، بعد مهارتی)

تعداد سوال: 11

تعداد بعد: 2

شیوه نمره گذاری: دارد

تفسیر نتایج: دارد

روایی و پایایی: دارد

منبع: دارد

نوع فایل: Word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 3400 تومان

خرید فایل

هدف: بررسی عوامل موثر بر همکاری دانشگاه و صنعت (عوامل مالی، عوامل فرهنگی و اجتماعی، عوامل آموزشی، عوامل مدیریتی، عوامل ساختاری)

پرسشنامه گرایش به یادگیری (استاندارد)

توجه: با توجه به اینکه اغلب محصولات این سایت حاصل تلاش های بدون وقفه تیم ترم آخر می باشد، هر گونه کپی برداری از مطالب سایت به صورت جدی پیگرد قانونی خواهد داشت.

تعریف یادگیری

تعریف یادگیری و تحلیل مفاهیم آن- برای یادگیری تعاریف گوناگونی ارائه شده است.اکثر مردم و بسیاری از معلمان یادگیری را عبارت از:

– کسب اطلاعات ،معلومات یا مهارتهای خاصی میداند

– عده ای از مربیان آنرا:انتفال مفاهیم علمی از فردی به فرد دیگر تصور میکنند

– در چنین برداشتی از یادگیری ،ذهن شاگرد به منزله انبار یا مخزنی خالی تصور میشود که باید بوسیله معلم پر شود

– در فرایند این نوع یادگیری ،معلم نقش اساسی دارد،او علاوه بر آنکه مفاهیم علمی را به شاگرد انتقال میدهد،تعلیم و تربیت را نیز بر عهده دارد.

– در این میان ،شاگرد چندان فعالیتی از خود بروز نمی دهدو بیشتر حالت پذیرندگی و انفعالی دارد.

– در این نوع یادگیری ،هر چه شاگرد مطالب علمی و ادبی را بیشتر به خاطر بسپارد،پیشرفت بیشتری نصیب او میشود.

– در این نوع فعالیتهای آموزشی اصولا به نیازها و رغبتهای شاگردان توجه نمیشود.

رفتار گرایان یادگیری را ” تغییر در رفتار قابل مشاهده و اندازه گیری ” تعریف کرده اند.

از دیدگاه مکتب گشتا لت”یادگیری کسب بینشهای جدید یا تغییر در بینشهای گذشته است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *