پرسشنامه نگرش والدین نسبت به فرزند دارای نیازهای ویژه – گوندر 2002 (APSNCS)

هدف: ارزیابی نگرش والدين نسبت به فرزند داراي نيازهاي ويژه (محبت و پذیرش، شرم زدگی، ناکامی، ناامیدی، حمایت افراطی)

تعداد سوال: 24

تعداد بعد: 5

شیوه نمره گذاری: دارد

تفسیر نتایج: دارد

روایی و پایایی: دارد

منبع: دارد

نوع فایل: Word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 3500 تومان

خرید فایل

هدف: بررسی عوامل موثر بر همکاری دانشگاه و صنعت (عوامل مالی، عوامل فرهنگی و اجتماعی، عوامل آموزشی، عوامل مدیریتی، عوامل ساختاری)

پرسشنامه نگرش والدین نسبت به فرزند دارای نیازهای ویژه – گوندر 2002 (APSNCS)

توجه: با توجه به اینکه اغلب محصولات این سایت حاصل تلاش های بدون وقفه تیم ترم آخر می باشد، هر گونه کپی برداری از مطالب سایت به صورت جدی پیگرد قانونی خواهد داشت.

هر كودكي به نوع خود براي والدينش، ويژه به حساب مي آيد. اما والدين كودكان با نيازهاي ويژه براي يافتن راهي جهت آماده كردن فرزندان شان براي مواجهه و غلبه بر مشكلاتي كه ممكن است در آينده برايشان پيش آيد، با چالش روبرو هستند. به طور معمول والدين كودكان با نيازهاي ويژه فشار زيادي را تجربه كرده و با استرس زيادي روبرو مي شوند. شيوه اي كه آنها را قادر مي سازد تا با اتفاقات و فشارهاي پيشآمده سازگار شوند، ميتواند به اشكال گوناگوني بر سلامت خود، كودك و ديگر اعضاي خانواده شان تأثير بگذارد. كودك با نيازهاي ويژه و والدينشان نه تنها بر يكديگر تأثير متقابل دارند بلكه ساير اعضاي نظام خانواده يعني ديگر فرزندان را تحت تأثير قرار ميدهند. بر اساس ديدگاه سيستمي به خانواده، اعضاي خانواده از هم اثر مي پذيرند و بر هم اثر مي گذارند. بنابراين وجود هر گونه مسئله اي براي يك عضو باعث بروز مسايل ويژه و ايجاد چالش و تغيير در نظام خانواده مي گردد. بنابراين، خانواده داراي يك كودك با نيازهاي ويژه را مي بايست به عنوان”خانواده داراي نيازهاي ويژه” برشمرد. به سخن ديگر همچنان كه كودك داراي نيازهاي ويژه بر خانواده اثر مي گذارد، نگرش هاي خانواده نيز مي تواند به عنوان عوامل تسهيل كننده يا بازدارنده بر عملكرد كودك اثر بگذارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *