پرسشنامه میزان گرایش به رفتارهای نابهنجار در بین دانش آموزان (رستمی و راد 1392)

هدف: ارزیابی میزان گرایش به رفتارهای نابهنجار در بین دانش آموزان از ابعاد مختلف (روحیه وندالیستی، خشونت و درگیری، دزدی و تقلب، تمرد و سرکشی)

تعداد سوال: 19

تعداد بعد: 4

شیوه نمره گذاری: دارد

تفسیر نتایج: دارد

روایی و پایایی: دارد

منبع: دارد

نوع فایل: Word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 6500 تومان

خرید فایل

هدف: بررسی عوامل موثر بر همکاری دانشگاه و صنعت (عوامل مالی، عوامل فرهنگی و اجتماعی، عوامل آموزشی، عوامل مدیریتی، عوامل ساختاری)

پرسشنامه میزان گرایش به رفتارهای نابهنجار در بین دانش آموزان (رستمی و راد 1392)

توجه: با توجه به اینکه اغلب محصولات این سایت حاصل تلاش های بدون وقفه تیم ترم آخر می باشد، هر گونه کپی برداری از مطالب سایت به صورت جدی پیگرد قانونی خواهد داشت.

مجموعه قوانین و مقرراتی که نهادهای اجتماعی برای هنجارپذیری افراد خود تعبیه نموده اند بایستی رعایت شود. چون تخطی از آنها موجبات مجازات و یا طرد را به دنبال خواهد داشت. مسلماً، نظارت کنندگان بر رفتار دانشآموزان در واحدهای آموزشگاهی، معلمان مدرسه و بیرون از مدرسه والدین هستند. اگر خانواده و مدرسه در امر جامعه پذیری نوجونان و جوانان کوشا باشند و هنجارهای اجتماعی را در آنها درونی کنند کمتر به انجام رفتارهای نابهنجار روی میآورند. چه بسا نظارت و کنترل والدین بعد از خروج فرزندان از خانه و یا میزان نظارت اولیاء مدرسه در خارج از محیط آموزشگاهی کمرنگ باشد، ولی اگر هنجارها در نوجوانان درونی شده باشند کمتر احتمال ارتکاب رفتارهای انحرافی در آنها دیده می شود. هرچند همه رفتارهای نابهنجار دانش آموزان در مدارس جزو بزهکاری شمرده نمیشود، ولی باید « دانست که برخی ازاین اعمال نابهنجار مقدمه بزهکاریهای بعدی به شمار میآیند. به همین دلیل مراقبت از دانش آموزان در تشخیص رفتارهای نابهنجار آنها و ارشاد و راهنمایی ایشان یکی از مهمترین مسائل تربیتی است و هیچکس به اندازه عوامل اجرایی مدارس ومعلمان صلاحیت تشخیص نابهنجاری را ندارند. زیرا در شرایط فعالیت دسته جمعی بین همسالان است که در دانشآموزان واقعیت وجود خود را برملا شیخاوندی، (» می سازند 1384 : 372 (. رفتارهای مغایر با عرف در بین نوجوانان در محیط خانه و فضای آموزشگاهی شاید در مرحله اول چندان دغدغهای برای خانوادهها به همراه نداشته باشد ولی بعد از جدایی مکانی بین فرزندان و والدین، آنها تازه متوجه کمکاری و ندانم کاریهای خود میشوند. لذا شناخت انواع ناهنجاریهای رفتاری زمینهساز انحرافات بعدی، هم برای اولیاء مدارس و هم برای خانواده ها در دوره دبیرستان حائز اهمیت است. چون بهترین و اساسی ترین برنامه های تربیتی را میتوانند روی فرزندانشان اعمال کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *