پرسشنامه شناسایی عوامل موثر بر ارتقاء گردشگری الكترونیكی (روحانی و زارع رواسان، 1392)

هدف: شناسایی عوامل موثر بر ارتقاء گردشگری الكترونیكی (سخت افزارها، نرم افزارها، سیستم های اطلاعاتی، سیاست های دولتی و مدیریتی، عوامل فرهنگی و اجتماعی)

تعداد سوال: 26

تعداد بعد: 5

شیوه نمره گذاری: دارد

تفسیر نتایج: دارد

روایی و پایایی: دارد

منبع: دارد

نوع فایل: Word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 3900 تومان

خرید فایل

هدف: بررسی عوامل موثر بر همکاری دانشگاه و صنعت (عوامل مالی، عوامل فرهنگی و اجتماعی، عوامل آموزشی، عوامل مدیریتی، عوامل ساختاری)

پرسشنامه شناسایی عوامل موثر بر ارتقاء گردشگری الكترونیكی (روحانی و زارع رواسان، 1392)

توجه: با توجه به اینکه اغلب محصولات این سایت حاصل تلاش های بدون وقفه تیم ترم آخر می باشد، هر گونه کپی برداری از مطالب سایت به صورت جدی پیگرد قانونی خواهد داشت.

مطالب مرتبط:

۱- پرسشنامه پلیس گردشگری و ایجاد امنیت توریست در مقصد گردشگر

۲- پرسشنامه عوامل موثر در توسعه گردشگری منطقه

۳- پرسشنامه توسعه روستایی از طریق گردشگری روستایی

۴- پرسشنامه رضایت گردشگران از مقاصد گردشگری

۵- پرسشنامه تاثیر رسانه های جمعی بر گردشگری

۶- پرسشنامه عوامل موثر در جذب گردشگران به مراکز تجاری تفریحی

۷- پرسشنامه مشکلات گردشگری ورزشی

8- پرسشنامه عوامل تأثیرگذار بر وضعیت بازاریابی گردشگری روستایی

9- پرسشنامه راهکارهای توسعه گردشگری ورزشی

10- پرسشنامه ارزیابی عوامل مؤثر بر ضعف و نارسایی قوانین حقوقی گردشگری

11- پرسشنامه بررسی تأثیر مولفه های امنیت ساز فضاهای عمومی بر توسعه گردشگری شهری

12- پرسشنامه شناسایی و تجزیه و تحلیل انگیزه های گردشگران از گردشگری

13- پرسشنامه شاخصهای اقتصادی ارزیابی پایداری گردشگری روستایی

14- پرسشنامه شاخصهای اجتماعی – فرهنگی ارزیابی پایداری گردشگری روستایی

15- پرسشنامه شاخصهای محیطی – کالبدی ارزیابی پایداری گردشگری روستایی

16- پرسشنامه تبیین نقش گردشگری در پایداری روستایی

17- پرسشنامه عوامل و موانع اثر گذار بر توسعه گردشگری ورزشی با تاکید بر جاذبه های طبیعی ورزشی

18- پرسشنامه ارزیابی نقش گردشگری در بهبود کیفیت زندگی شهروندان

19- پرسشنامه بررسی جاذبه های طبیعی ورزشی مؤثر بر توسعه گردشگری ورزشی

گردشگری الکترونیک چیست؟

گردشگری الکترونیک بیشتر به اینترنت متکی است؛ استفاده از فناوری اطلاعات و ابزار های الکترونیک، مانند سی دی، تلفن همراه، نقشه، تصاویر سه بعدی، عکس و فیلم و شبیه سازی های کامپیوتری در این نوع گردشگری کاربرد دارد.

دراین نوع گردشگری به مدد فناوری نوین بازدید از موزه ها، بناهای قدیمی، آثار باستانی و مناظر زیبای مناطق گوناگون بدون طی جاده ها و صرف کمترین هزینه صورت می گیرد.

اگر چه گردشگری الکترونیک در ایران و برخی کشورها، هنوز تازه و نوپاست، اما در بسیاری از کشورها از جمله کانادا و آمریکا، جای خود را پیدا کرده است.

یک گردش گر یا مسافر الکترونیکی معمولا پس از ورود به یک سایت گردشگری، انتظار دسترسی به سرویس ها و اطلاعات خاص منطقه مورد نظر را دارد.

اطلاعات کلی در مورد وضعیت جغرافیایی و اقلیمی منطقه، به همراه آگاهی از وضعیت آب و هوای منطقه مورد نظر، به صورت آنلاین و 24 ساعته و پیش بینی چند روز آینده در گردشگری الکترونیک صورت می گیرد.

ارایه اطلاعات در مورد راه های ارتباطی منطقه؛ به طور مثال از طریق راه آهن، راه دریایی، یا هوایی، راه شوسه و یا مسیرهای صعب العبور کوهستانی از طریق فناوری نوین انجام می گیرد.

معرفی آثار و بناهای تاریخی، فهرست موزه ها و گالری ها و مکان های دیدنی، همراه با ساعت بازدید و … .، نرخ مکالمات تلفنی بین کشور مبدا و مقصد و خدمات دیگر ازجمله کارکردهای گردشگری الکترونیک است.

هرچند گردشگری الکترونیک به اندازه مسافرت های واقعی، لذت بخش و خاطره انگیز نیست، اما از آن جا که به همه مردم و بدون در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی و فرهنگی آنها این امکان را می دهد تا از مناطق دیدنی دنیا بازدید کنند، صنعتی قابل توجه، محسوب می شود.

این شیوه گردشگری در ایران در آغاز راه است و به نظر می رسد هنوز برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *