پرسشنامه انگیزش بازاریابی

هدف: ارزیابی انگیزش بازاریابی از ابعاد مختلف (محصول، قیمت، تبلیغات، ارزش شخصی، تصمیم به خرید بیمه های زندگی)
تعداد سوال: 22
تعداد بعد: 5
شیوه نمره گذاری و تفسیر: دارد
منبع: دارد
نوع فایل: word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 30000 تومان

خرید فایل

Desc (1)

پرسشنامه انگیزش بازاریابی

انگیزه بازاریابی چیست؟

انگیزه بازاریابی را به منظور اینکه بازاریابان روز خوبی را در محیط کار داشته باشند، باید مدیران در نظر بگیرند! و این موضوع زمانی ایجاد می گردد که کارشناسان بازاریابی و فروش بتوانند مدیران را مجاب به این ایجاد انگیزه در مورد خودشان کنند. اما سوال اینجاست، انگیزه بازاریابی برای بازاریاب ها و کارشناسان فروش چطور ممکن است؟ چگونه می توان بالاترین سطح انگیزه را در کارکنان واحد بازاریابی و فروش ایجاد نمود؟ فراموش نکنید که این الزامات توسعه برند در یک شرکت است. در پایین با هفت تکنیک جادویی آشنا می شوید؛

۱- اول آنکه روز را باید با انرژی و قدرت شروع نمود.

تکنیکی که بر اساس آن روز خود را آغاز می کنید وضعیت شما را تا انتهای همان روز مشخص می نماید. اگر روز خود را غمگین و با گفتن یک جمله مأیوس کننده آغاز نمایید، شک نداشته باشید خبرهای ناامید کننده ای از سوی مدیر یا همکاران خود در محل کار انتظار شما را می کشد! شروع روز با یک انرژی مضاعف نکته بسیار مهمی است. به محض اینکه از رختخواب بیدار می شوید، خودتان را از نظر روحی برای روزی که در پیش دارید، آماده کنید. از آن پس می توانید با نیروی فزاینده حرکت کنید. به خودتان روحیه بدهید و هر برنامه ای را که دارید بررسی نمایید. البته پیش فرض این موضوع این است که از انجام امور روزانه خود لذت ببرید.

۲- به حقوق و دستمزد خود بیشتر توجه کنید

جای تعجب نیست که پول یکی از قدرتمندترین موتورهای انگیزه بازاریابی محسوب می گردد. اما جالب اینجاست که ما به عنوان پرسنل یک سازمان یا شرکت، بعد از مدتی که از استخدام می گذرد، کم کم فراموش می کنیم که در قبال وظیفه ای که انجام می دهیم حقوق دریافت می کنیم و این اتفاقی است که قبل از استخدام و در زمان بیکاری برای ما آرزو محسوب می گردد.
انگیزه بازاریابی

بهتر این است دائما شرایط خود را مرور کنید. نگذارید دچار روزمرگی شوید. شما امروز استخدام یک شرکت شدید و حقوق دریافت می نمایید. و باید با حقوقتان به خواسته های خود برسید. اگر در محیطی کار می کنید که عملکرد شما می تواند روی حقوقتان تاثیر بگذارد (پاداش یا پورسانت از فروش می گیرید)، پول می تواند یکی از بزرگ ترین علل برانگیختگی شما جهت کار بیشتر نسبت به دیگران باشد.

۳- همواره به پیشرفت و رشد شغلی خود بیندیشید

اگرچه مشاغل حوزه بازاریابی مطمئن ترین سکوی پیشرفت بازاریاب ها و کارشناسان فروش است، ولی همیشه موقعیت های دیگری وجود دارد که می توانید در آینده در آن مشاغل نیز فعالیت کنید. بررسی مشاغل آینده و رشد و تعالی خودتان یکی از روش های جادویی برای افزایش انگیزه شما در محل کار فعلی است.

به عنوان مثال، شرایطی را در نظر بگیرید که در آینده ای نه چندان دور شرکتی که در آن مشغول به کار هستید به یک سرپرست فروش یا امور نمایندگان نیاز پیدا کند. افراد از نظر صلاحیت ها و شایستگی ها مورد ارزیابی قرار می گیرند و در نهایت شما را به عنوان سرپرست انتخاب می نمایند. دلیل این انتخاب، تجربه و سابقه فعالیتی است که در بخش مربوطه دارید. فکر می کنید چه عامل انگیزاننده ای از این بهتر می توانید پیدا کنید؟ پیشرفت در هر محیطی برای بازاریابان همواره فراهم است. با تمرکز روی تکنیک های فروش خود مطمئنا انگیزه تان برای کار افزایش می یابد و به این توانایی خواهید رسید که استحقاق رسیدن به موقعیت های بالاتر و بهتری را دارید.

۴- بر روی جوانب مثبت کار و موفقیت های مذاکرات تمرکز نمایید

یکی از بدترین و منفی ترین محرک های کاری برای کارشناسان فروش این است که شما کارمندان و همکارانی داشته باشید که مدام از سازمان (شرکت) بدگویی می نمایند و باعث تضعیف روحیه کاری دیگران می گردند. پر واضح است که با انگیزه ماندن در چنین محیطی بسیار دشوار است. یادمان نرود که در هر سازمانی خوبی و بدی وجود دارد.

بنابراین سعی کنید بر روی محاسن کارتان تمرکز کنید و تلاش کنید با افرادی که هم سلیقه و همفکر خودتان هستند مراوده داشته باشید. در این صورت از کار کردن لذت می برید و انگیزه تان برای پیشرفت دست نخورده و سالم خواهد ماند. فراموش نکنید زمانی که شما اجازه می دهید نکات منفی کاری وارد ذهنتان شود به این معنا است که:

“اجازه داده اید تا تردید فعالیت یا عدم فعالیت در شرکت به ذهن شما ورود کند که این مهلک ترین عامل برای انگیزه بازاریابی محسوب می گردد.”

۵- با همکاران خود رقابت ایجاد کنید

از هر فرصتی در محیط کاری خود استفاده کنید تا به رقابت سالم با همکاران خود بپردازید. این یکی از محرک های انگیزش در محیط کاری محسوب می گردد. به عنوان مثال، اگر در واحد فروش مشغول به فعالیت هستید، در زمان استراحت آمار فروش را به همکاران اعلام نمایید. از مشتریان شرکت سوالاتی در مورد نحوه عملکرد خود بگیرید تا نقاط ضعف را پوشش داده و از نقاط قوت عملکرد و مذاکره فروش استفاده کنید. همواره سعی کنید در میان همکاران خود بهترین باشید. مجددا تاکید می کنیم که رقابت سالم دارای اثر بخشی مناسبی است نه رقابت ناسالم که منجر به تخریب همکاران خواهد شد. البته تجربه مشاوران ارشد پارک بازاریابی ایران نشان می دهد که انجام این قسم کارها باعث ایجاد تعارض و تنش در واحد (در ابتدای فعالیت) می شود. اما این تنش برای گرم شدن رقابت مفید خواهد بود و با گذشت زمان به کنترل در خواهد آمد.

۶- از شغل خود لذت ببرید

آیا می خواهید در پایان روز و بعد از اتمام ساعت کار که به خانه بازمی گردید از آنچه انجام داده اید احساس غرور داشته باشید؟ پر واضح است جایی که شما بیشتر از ۷ ساعت روز در آن به سر می برید بخش مهمی از زندگی شما را تشکیل می دهد. حتما علتی وجود دارد که شما به خاطر آن، وارد محیط بازاریابی و فروش شده اید. پس بر همان یک علت تمرکز کنید و از آن یک تجربه خوشایند و لذت بخش بسازید.

پس زمانی که به خانه بر می گردید از پیشرفت کاری خود احساس غرور داشته باشید. زمانی که شما از کار و شیوه انجام آن توسط خود رضایت دارید، به معنای واقعی از زندگی خود لذت خواهید برد. فراموش نکنید که این شما هستید که به شغل خود روح و زندگی می بخشید.

۷- از شنیدن حرف نه، آزرده خاطر نشوید

برخی کارشناسان کم تجربه از شنیدن حرف “نه” در طی مذاکرات فروش دچار سرخردگی و آزرده خاطر می شوند. در نظر داشته باشید که همه افراد و مخاطبینی که با آن ها صحبت می نمایید، مشتری ما نیستند. اما باید مراقب باشید که اگر مشتری که با وی در حال صحبت هستید، اگر شرایط خرید از شرکت شما را دارد، راحت از دست ندهید. راه های متعددی برای حفظ مشتریان در این وضعیت وجود دارد که در مقاله های بعدی به این روش ها خواهیم پرداخت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *