پرسشنامه رضایت گردشگران از مقاصد گردشگری

هدف: ارزیابی رضایت گردشگران از مقاصد گردشگری از ابعاد مختلف (زیرساخت های موجود در مقصد، برخورد جامعه محلی با گردشگران، تمیزی و نظافت محل، شلوغی و ازدحام در محل، کیفیت خدمات ارائه شده در محل، بکر بودن و چشم انداز های طبیعی، احساس امنیت در محل، رضایت از ارائه خدمات سازمان های دولتی مرتبط با گردشگری، انگیزه گردشگر از حضور در منطقه)

تعداد سوال: 30
تعداد بعد: 9
شیوه نمره گذاری: دارد
تفسیر: دارد
منبع: محقق ساخته
نوع فایل: word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 39000 تومان

خرید فایل

Desc (1)مطالب مرتبط:

1- پرسشنامه عوامل مؤثر بر توسعه‌ی گردشگری ورزشی با تأکید بر جاذبه‌های طبیعی ورزشی

2- پرسشنامه مشکلات گردشگری ورزشی

 پرسشنامه رضایت گردشگران از مقاصد گردشگری

تعریف گردشگری

گردشگری، سیاحت یا توریسم به طور کلی به عنوان مسافرت تفریحی در نظر گرفته می‌شود. هر چند که در سال‌های اخیر شامل هرگونه مسافرتی می‌شود که شخص به واسطه آن از محیط کار یا زندگی خود خارج شود. به کسی که گردشگری می‌کند گردشگر، سیاح یا توریست گفته می‌شود. واژه گردشگر از زمانی پدید آمد که افراد طبقه متوسط اقدام به مسافرت کردن نمودند. از زمانی که مردم توانایی مالی بیشتری پیدا کردند و عمرشان طولانی‌تر شد، این امر ممکن شد.

اغلب گردشگرها بیش از هر چیز به آب و هوا، فرهنگ یا طبیعت مقصد خود علاقمند هستند. ثروتمندان همیشه به مناطق دوردست سفر کرده‌اند، البته نه به صورت اتفاقی، بلکه در نهایت به یک منظور خاص. به طور مثال برای دیدن ساختمان‌های معروف و آثار هنری، آموختن زبان‌های جدید و چشیدن غذاهای متفاوت. گردشگری سازمان‌یافته امروزه یک صنعت بسیار مهم در تمام جهان است.[۱]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *