پرسشنامه ارتباطات بین فردی در کلاس درس

هدف: بررسی وضعیت ارتباطات بین فردی در کلاس درس

تعداد سوال: 27
شیوه نمره گذاری: دارد
تفسیر: دارد
منبع: نامشخص
نوع فایل: word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 1900 تومان

خرید فایل

Desc (1)

مطالب مرتبط:

۱- پرسشنامه مهارت های ارتباطی کوئین دام (CSTR)

2- پرسشنامه مهارتهای ارتباطی بین فردی

۳- مقیاس باورهای ارتباطی آدیلسون و اپشتاین

۴- پرسشنامه تجدید نظر شده الگوهای ارتباطی خانواده (RFCP)

5- پرسشنامه مهارتهای ارتباطی بارتون جی. ای

پرسشنامه ارتباطات بین فردی در کلاس درس

تعریف ارتباطات بین فردی

ارتباط بین فردی فرایندی است که به وسیله آن اطلاعات و احساسات خود را از طریق پیام های کلامی و غیر کلامی با دیگران در میان می گذاریم . این توانایی باعث رابط گرم و صمیمی ما با دیگران به ویژه اعضای خانواده می شود و سلامت روانی و اجتماعی ما را بیش از پیش فراهم نموده و به قطع روابط ناسالم ما منجر خواهد شد.

مهارت برقراری رابطه مؤثر
انسان همواره نیازمند بیان خویشتن است بیان خویشتن چه به صورت کلامی و چه غیر کلامی هنگامی موثر است که با فرهنگ ، سنت ها و ارزش های جامعه تناسب داشته باشد این مهارت شامل ابراز عقاید امیال و حتی نیازها و ترس هاست قدرت برقراری و حفظ روابط دوستانه در بهداشت روانی فردی و اجتماعی اشخاص تاثیر به سزایی دارد در این زمینه می توان ، حفظ روابط دوستانه در بهداشت روانی فردی و اجتماعی اشخاص تاثیر به سزایی دارد در این زمینه می توان حفظ روابط مطلوب صمیمانه و همراه با مسئولیت با اعضای خانواده و سایر گروهها را نقطه آغاز کسب این مهارت تلقی کرد علاوه بر ایجاد ارتباط پایان بخشیدن به یک ارتباط بین فردی به صورت سازنده و مفید نیز بخش دیگری از واقعیت های زندگی است که آن نیز به تمرین و تجربه نیاز دارد

یکی از عوامل مهم ارتباط موثر بین فردی ناتوانی یا توانایی فرد در ابزار وجود است توجه به مبحث ابراز وجود در دو دهه اخیر ، نشان دهنده اهمیت این بعد از تعاملات اجتماعی است برخی متخصصان ابراز وجود را دارای چهار مرتبه زیر می دانند.

1- رد تقاضای نامعقول دیگران

2- جلب احساس مثبت دیگران و طرح درخواست های خود

3- ابراز احساسات مثبت و منفی

4- شروع ، ادامه و خاتمه دادن به گفت و گوها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *