پرسشنامه نوآوري استراتژيك

هدف: ارزیابی نوآوری راهبردی در سازمان ها و شرکت ها (نوآوری ارزشی، ایجاد بازار جدید، نوآوری ورود به بازار، شکستن رقابت)

تعداد سوال: 16
تعداد بعد: 4
شیوه نمره گذاری: دارد
روایی و پایایی: دارد
منبع: دارد
نوع فایل: word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 2400 تومان

خرید فایل

Desc (1)

مطالب مرتبط:

1- پرسشنامه عوامل موثر بر تلقی شدن مدیران منابع انسانی بعنوان شریک استراتژیک در سازمان

2- پاورپوینت مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک

3- پرسشنامه بررسی نگرش کارکنان در زمینه فرایند برنامه ریزی استراتژیک در سازمان

4- عنوان تحقیق: ماهیت و ارزش مدیریت استراتژیک

پرسشنامه نوآوري استراتژيك

تعریف نوآوری استراتژیک
برای تعریف نوآوری استراتژیک ملاحظه و بیان تعاریف دیگران از آن مفید و سودمند است.
هامل و پراهالد  (1989) در مورد قصد استراتژیک چنین می نویسند” توانا ساختن یک شرکت برای ایجاد فضای صنعتی جدید و تسهیل خلق بازارهای جدید” .
مارکیدز  نوآوری استراتژیک را به منزله یک روش کاملاً متفاوت رقابت  در یک صنعت می داند که از طریق  شکستن قوانین بازی و اندیشیدن به روش های پدیدار می شود.  یک عنصر اصلی از نظر او عبارت است از : ” مفهوم سازی مجدد آنچه کسب و کار در مورد آن است و اینکه کدام روش منجر به راه متفاوت بازی کردن مسابقه  به طور صحیح در صنعت می شود؟ (2000)
کرنسکی و جنکسز  در مورد استفاده از خلاقیت و نوآوری برای شکستن قوانین به منظور کسب مزیت های رقابتی صحبت می کنند.
تاچمن  (1997) تشریح می کند که توانایی اداره کردن جریان های از هم گسیخته به همان اندازه جریان های همگرا و نموی نوآوری منجر به بازارهای جدید و باز نویسی قوانین صنعت می گردد.
هامل (1998) بیان می دارد که نوآوری استراتژیک ظرفیتی برای  تصور مجدد مدل موجود صنعت است   به روشی که ارزش های جدیدی را برای مشتریان ایجاد می کند و ثروت و دارایی جدیدی  را برای همه ذینفعان از طریق اختراع یک محصول یا خدمت تعریف مجدد فضای بازار یا طراحی مجدد مرزهای صنعت  تولید می کند. او همچنین این نکته را متذکر می شود که مزیت رقابتی کلیدی از نوآوری در مدل تجاری ناشی می شود. هدف نوآوری مدل تجاری این است که یک گوناگونی استراتژیکی بزرگتری را در بازار و محیط رقابتی ایجاد کند. (2001)
چریتو  و مارکیدز(2004) نوآوری استراتژیک را چنین تعریف می کند:” نوآوری در مدل تجاری که منجر به یک روش جدید بازی کردن مسابقه می شود و نوآوران استراتژیک به منزله شرکت های حمله کننده که  مدل های تجاری متفاوت را به کار می گیرند می باشند.”
مطابق نظر گاوین دارجن و تریمبل    نوآوری استراتژیک انحراف خلاق از اقدمات قدیمی در حداقل یکی از سه حوزه زیر است: طراحی معماری زنجیره ارزش،  مفهوم سازی مجدد منتقل شده به مشتری  یا تعریف مشتریان بالقوه.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *