پرسشنامه نزدیکی به مشتری در بازارهای صنعتی

هدف: ارزیابی نزدیکی به مشتری در بازارهای صنعتی از ابعاد مختلف (کیفیت محصول ها و خدمات، کیفیت فرایندهای مربوط به مشتری، انعطاف پذیری در ارتباط با مشتری، مشتری محوری فروشنده، ارائه ی اطلاعات برای مشتریان، پیشنهادهای مشتریان، تعامل مشتری با کارمندان)

تعداد سوال: 28
تعداد بعد: 7
شیوه نمره گذاری: دارد
تفسیر: دارد
منبع: دارد
نوع فایل: word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 3400 تومان

خرید فایل

Desc (1)

مطالب مرتبط:

1- پرسشنامه تاثیر تجارت الکترونیک بر توسعه صادرات

2- پرسشنامه وفاداری به رابطه در بازاریابی صنعتی پلانک و همکاران (۲۰۰۷)

3- پرسشنامه تاثیر نوآوری بر استراتژیهای بازاریابی

4- پرسشنامه هوشمندی بازار کوهلی و جاورسکی

5- پرسشنامه تاثیر بازاریابی و نوآوری بر فروش محصولات

6- پرسشنامه کیفیت رابطه در بازار صادرات لاگس

7- پرسشنامه ارتباطات بازاریابی یکپارچه لی و پارک

8- پرسشنامه بازار محوری کوهلی و جاورسکی و کومار (MARKOR)

9- پرسشنامه استراتژی های بازاریابی

10- پرسشنامه فرهنگ بازارگرایی نرور و اسلاتر

11- پرسشنامه عوامل بازاریابی رابطه مند

12- پرسشنامه قابلیت های بازاریابی آثاهن – گیما

13- پرسشنامه تاثیر اسپانسرینگ ورزشی بر ارتباطات بازاریابی شرکت ها

14- پرسشنامه عوامل موثر بر انتخاب بازار هدف (فرم تکمیل شده)

15- پرسشنامه عوامل موثر بر انتخاب بازار هدف

 پرسشنامه نزدیکی به مشتری در بازارهای صنعتی

تعریف بازاریابی صنعتی

به عنوان آن دسته از عملکردها و فعالیتهای تجاری و بازرگانی تعریف شده‌است، که فرایندهای مبادله را بین تولید کنندگان و مشتریان سازمانی تسهیل می‌کند. ماهیت بازاریابی صنعتی را می‌توان، خلق ارزش برای مشتریان به وسیله ارائه کالاها و خدماتی دانست که نیازهای سازمانی و اهداف آنها را تحقق می‌بخشد.

به تعریفی جامع، فرایند کشف، ترجمه خواسته‌های مشتریان صنعتی و نیازها و الزامات آنها به محصولات و خدمات ویژه جهت ارتباط موثر شیوه‌های توزیع، قیمت‌گذاری، خدمات پس از فروش، متقاعد کردن بیشتر و بیشتر مشتریان برای استفاده مستمر از این محصولات و خدمات را بازاریابی صنعتی می‌نامیم. این نوع بازاریابی در مقایسه با بازاریابی مصرفی تفاوتهایی دارد که اینگونه می‌توان بدان اشاره کرد. اول اینکه گرچه در بازاریابی صنعتی همانند بازاریابی کالاهای مصرفی، نیاز به شناخت بازارهای هدف و تشخیص نیاز این بازارها و طراحی محصولات و خدمات مناسب برای تامین خواسته‌های بازار وجود دارد، ولی باید توجه کرد که در مقایسه با بازاریابی مصرفی، بازاریابی صنعتی در حوزه مدیریت عالی قرار دارد.

در بازاریابی صنعتی نقش خصوصیات و ویژگیهای محصول خیلی مهم و حیاتی است و عرضه کنندگانی که خصوصیات مورد نظر مشتریان را تامین نکنند مورد انتخاب قرار نخواهند گرفت. در مقایسه با بازاریابی مصرفی، قیمت در بازاریابی صنعتی نقش جداگانه‌ای دارد. در بعضی موارد مشتریان صنعتی حاضرند قیمت بیشتری دهند ولی در عوض از تحویل به موقع و کیفیت محصولات خدمات اطمینان حاصل کنند و حتی در موارد دیگری مثل مناقصه‌های خرید نقش قیمت پراهمیت‌تر می‌شود. در بازاریابی صنعتی، بازاریاب باید به این نکته واقف باشد که تقاضای کالاهای صنعتی از تقاضای مصرف کننده نهایی ناشی می‌شود، یعنی تقاضا برای یک محصول بستگی به نحوه استفاده از آن در ارتباط با محصولات دیگر دارد. گاهی بازاریاب صنعتی سعی می‌کند با تبلیغات، تقاضای مشتری نهایی را تحریک کند تا تقاضا برای کالاهای صنعتی خودرا افزایش دهد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *