پرسشنامه تبلیغات

هدف: بررسی میزان تبلیغات

تعداد سوال: 20
شیوه نمره گذاری: دارد
تفسیر نتایج: دارد
روایی و پایایی: دارد
منابع: دارد
نوع فایل: word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 2400 تومان

خرید فایل

Desc (1)

مطالب مرتبط:
1- مقیاس واکنش بیننده نسبت به تبلیغات شلینگر
2- پرسشنامه بررسی میزان تاثیرگذاری تبلیغات
3- پرسشنامه نگرش نسبت به تبلیغات
4- پرسشنامه نگرش مصرف کننده نسبت به تبلیغات میتال و همکاران
5- پرسشنامه ارزش ویژه برند مشتری محور

پرسشنامه تبلیغات

تعریف تبلیغات

 در زبانها و فرهنگها، اصطلاحات‌ گوناگونی‌ به‌ منظور بیان‌ مفهوم‌ تبلیغ‌استعمال‌ می‌گرددمثلاً‌ درلغت‌ عرب‌ «تبلیغ»، دعوت،اعلام‌ ودعایه‌ و امثال‌ آنها،در فرهنگ غربی‌ معمولاً‌ واژه‌ پروپاگاند و یا ایندوكتری‌ نیشن‌ مورد استفاده‌ قرار می‌گیرد پروپاگاند از ریشه‌ لغت‌ لاتینی‌ پروپاگاره‌ مشتق‌ شده‌ است‌ كلمه‌ پروپاگاره‌ به‌ معنای‌ نشا كردن‌ برای‌ تولید مجدد گیاه‌ و به‌ تبع‌ تولید كردن‌ و تولید مثل‌ است‌ و معنی‌ وسیع‌تر و كلی‌تر آن‌ پخش‌ كردن‌ و افزودن‌ است.

بنابراین‌ ازنظرریشه‌ لغت‌ پروپاگاندتولیداجباری‌ است‌ وبه‌ معنی‌تولیدخودبخودی‌ نیست.

[1]ساده‌ترین‌ تعریف‌ از تبلیغ‌ از دكتر دانیل‌ استاریچ‌ ارایه‌ شده‌ است‌ وی‌ كه‌ معتقد است .آگهی‌ نمایشی‌ است‌ كه‌ به‌ وسیله‌ یك‌ شخص‌ یا یك‌ مؤ‌سسه‌ معین‌ انتشار می‌یابد و هدف‌ آن‌ نفوذ در عقاید و اعمل‌ مردم‌ است‌.

‌درتعریف‌ دیگر”تبلیغ‌ بعنوان‌ روش‌ یاروش‌های‌ بهم‌ پیوسته‌ (درقالب‌یك‌مجموعه) برای‌ بسیج‌ و جهت‌ دادن‌ نیروهای‌ اجتماعی‌ وفردی‌ ازطریق‌ نفوذدرشخصیت ،افكاروعقایدواحساسات‌ آنها جهت‌ رسیدن‌ به‌ یك‌ هدف‌ مشخص‌ كه‌ این‌هدف‌ ممكن‌ است‌ سیاسی، نظامی، فرهنگی‌ و..مشروع‌ و نامشروع‌ باشد.

برخی‌ ازتحلیل‌ گران‌ تبلیغ‌ را نوعی‌ كار آموزشی می‌دانند و این‌ نوع‌ را بهترین‌ روش‌ تبلیغ‌ بر شمرده‌اند اگر چه‌ ماهیت‌ تبلیغ‌ با آموزش‌ تفاوت‌ روشن‌ دارد. ولی‌ بسیاری‌ براین‌ عقیده‌اند كه‌ تبلیغات‌ وآموزش‌ درتعامل‌ باهمدیگر معنا دارند كه‌ تعریف‌ ذیل‌ معطوف‌ به‌ این‌ موضوع‌ است:”تبلیغ‌ دربهترین‌ واصولی‌ترین‌ شكل‌ آن‌ یك‌ فعالیت‌ آموزشی‌ است‌ كه‌ به‌ منظور نشر دانش‌ و آگاهی‌های‌ سیاسی، اجتماعی،فرهنگی‌ و نشر ارزش‌ها و سجایای‌ اخلاقی‌ صورت‌ می‌گیرد.

 در تبلیغات‌ گذشته‌ از انتقال‌ پیام‌ از پیام‌ دهنده‌ به‌ پیام‌ گیرنده‌ كه‌ در حقیقت‌ یك‌ حركت‌ آموزشی‌ وجود دارد، مسأله‌ تعمیق‌ پیام‌ درجامعه‌ پیام‌ گیرندگان‌ و در نتیجه‌ بسیج‌ افكار عمومی‌ نیز مطرح‌ است‌ كه‌ تحت‌ عنوان‌ ” تنفیذ ” مورد دقت‌ قرار خواهد گرفت.

‌تبلیغات‌ رامی‌توان‌ در خلاصه‌ترین‌ شكل، این‌ گونه‌ تعریف‌ كرد:

‌فرآیند روشمند ارایه‌اطلاعات‌ مناسب‌ در مورد كالاها و خدمات‌ به‌ مشتریان‌ و ترغیب‌ و متقاعد كردن‌مؤ‌ثر مصرف‌ كنندگان‌ به‌ خرید كالاها و خدمات. ‌واژه‌ها و عبارات‌«روشمند،اطلاعات‌ مناسب »و «ترغیب‌ و متقاعد كردن‌ مؤ‌ثر»، همگی‌ ناظر بر انجام‌ برنامه‌ریزی‌ در فرآیند تبلیغات‌ است ‌برنامه‌ ریزی‌ در تبلیغات‌ نیز مستلزم‌ شناخت‌عینی‌ رفتار مشتریان، به‌ ویژه‌ رفتار مصرف‌ كنندگان‌ و سایر اجزأمرتبط‌ ومهم‌ دربازار(كالا و خدمات،رقبا و محیط‌ بازار) یابه‌ عبارتی‌ تحقیقات‌ بازاریابی‌ وهمچنین‌ انجام‌ انواع‌ آزمون‌ها وارزیابی‌ هایی‌ است‌كه‌ بخش‌ عمده‌ «تحقیقات‌تبلیغات» را تشكیل‌ می‌هد ‌هدف‌ اساسی‌ تبلیغات‌ در درجه‌ اول، ایجاد تصویری‌ مطلوب‌ از نشانه‌ كالا و خدمت‌ در اذهان‌ مخاطب‌ هدف‌ است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *